Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9000500516   Introducció a la recerca i a l'avaluació educatives
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/7/2021 - 16/7/2021 (20 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Servei de Recerca Educativa
  
   Hi ha previstes dues sessions síncrones (opcionals): 7 de juliol (a 16h) i 12 de juliol (a 12h).
  
Tipus activitat   INRE Introducció a la recerca i a l'avaluació educatives
  
Inscripció   15/05/2021 - 30/05/2021
  
Descripció i   Metodologia:   Formació en línia de 20 hores de durada, que introdueix el concepte de recerca i avaluació educatives i el paper que tenen en la pràctica docent. S’adquireix competència per consultar, analitzar i utilitzar evidències de la recerca, i també s’ofereixen eines per avaluar intervencions de la pròpia pràctica docent.
  
Objectius   -Comprendre com la recerca i l'avaluació educatives poden ser instruments de millora de la pràctica educativa.
-Adquirir una mirada crítica envers la recerca i l'avaluació educativa.
-Ser capaç de cercar, identificar i consultar evidències educatives rigoroses, i incorporar-les en el procés de disseny d'una intervenció educativa.
-Poder plantejar els trets generals de l'avaluació d'una intervenció educativa.
-Conèixer recursos útils per estar al dia de les evidències educatives i per comptar amb suport per dur a terme recerques o avaluacions educatives.
  
Continguts   Bloc 1. El rol de la recerca i l'avaluació en la pràctica docent.
Bloc 2. Què entenem per evidències educatives? Tipus i estàndards d’evidències educatives. Com identifiquem les evidències rigoroses?
Bloc 3. Com aprofitar l'evidència existent per a millorar la nostra pràctica?
Bloc 4. Com plantejar l'avaluació d'una intervenció educativa?
  
Formador/a   Cristina Galván i Angelina Sánchez
  
Avaluació   L'avaluació es durà a terme en base a un conjunt d'activitats (exercicis breus i participació en debats a través de fòrum) que els participants hauran de desenvolupar per a cadascun dels mòduls al llarg del curs. L'objectiu de les activitats és començar a introduir la recerca en la pròpia pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   Lliurar i superar totes les intervencions i tasques que es proposen al llarg del curs, en els terminis establerts.
  
Persones  destinatàries   Docents dels diferents ensenyaments interessats en la recerca educativa.
  
E-mail   llloren3@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent