9000500516 |
Introducció a la recerca i a l'avaluació educatives |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/7/2021 - 16/7/2021 (20 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Servei de Recerca Educativa
|
| |
|
Hi ha previstes dues sessions síncrones (opcionals): 7 de juliol (a 16h) i 12 de juliol (a 12h). |
| |
Tipus activitat |
INRE Introducció a la recerca i a l'avaluació educatives
|
| |
Inscripció |
15/05/2021 - 30/05/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació en línia de 20 hores de durada, que introdueix el concepte de recerca i avaluació educatives i el paper que tenen en la pràctica docent. S’adquireix competència per consultar, analitzar i utilitzar evidències de la recerca, i també s’ofereixen eines per avaluar intervencions de la pròpia pràctica docent.
|
| |
Objectius |
-Comprendre com la recerca i l'avaluació educatives poden ser instruments de millora de la pràctica educativa.
-Adquirir una mirada crítica envers la recerca i l'avaluació educativa.
-Ser capaç de cercar, identificar i consultar evidències educatives rigoroses, i incorporar-les en el procés de disseny d'una intervenció educativa.
-Poder plantejar els trets generals de l'avaluació d'una intervenció educativa.
-Conèixer recursos útils per estar al dia de les evidències educatives i per comptar amb suport per dur a terme recerques o avaluacions educatives.
|
| |
Continguts |
Bloc 1. El rol de la recerca i l'avaluació en la pràctica docent.
Bloc 2. Què entenem per evidències educatives? Tipus i estàndards d’evidències educatives. Com identifiquem les evidències rigoroses?
Bloc 3. Com aprofitar l'evidència existent per a millorar la nostra pràctica?
Bloc 4. Com plantejar l'avaluació d'una intervenció educativa?
|
| |
Formador/a |
Cristina Galván i Angelina Sánchez
|
| |
Avaluació |
L'avaluació es durà a terme en base a un conjunt d'activitats (exercicis breus i participació en debats a través de fòrum) que els participants hauran de desenvolupar per a cadascun dels mòduls al llarg del curs. L'objectiu de les activitats és començar a introduir la recerca en la pròpia pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
Lliurar i superar totes les intervencions i tasques que es proposen al llarg del curs, en els terminis establerts.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents dels diferents ensenyaments interessats en la recerca educativa.
|
| |
E-mail |
llloren3@xtec.cat
|
| |
|
|